AS Grindeks valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis: „Ņemot vērā sīvo farmācijas industrijas konkurenci, īpaši mūsu tradicionālajos tirgos – Krievijā un citās NVS valstīs, pastāvīgi pilnveidojam savu komercpolitiku. Veidojam un stiprinām sadarbību ar aptieku tīkliem, slēdzam tiešos sadarbības līgumus, tāpēc apgrozījuma samazinājumam paredzu īstermiņa raksturu. Turklāt esam uzlabojuši koncerna neto peļņas rentabilitāti un sasnieguši 3,37 milj. eiro peļņas rādītāju, kas salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmo ceturksni ir palielinājies par 5%.”

2019. gada pirmajā ceturksnī Koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 59 pasaules valstīm kopumā par 27,9 milj. eiro, kas ir par 4,4 milj. eiro vai par 14% mazāk nekā 2018. gada pirmajā ceturksnī.

Grindeks gatavo zāļu pārdošanas apjoms 2019. gada pirmajā ceturksnī bija 27,5 milj. eiro un ir samazinājies, salīdzinot ar 2018. gada pirmo ceturksni, par 4,9 milj. eiro. Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2019. gada pirmajā ceturksnī veidoja 14,5 milj. eiro, kas ir par 6,9 milj. eiro vai par 32% mazāk nekā 2018. gada pirmajā ceturksnī. Salīdzinot ar 2018. gada pirmo ceturksni, 2019. gada pirmajā ceturksnī nozīmīgs pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts – Kirgizstānā par 32%, Armēnija par 27%, Gruzijā par 23%, Moldovā par 19%, Azerbaidžānā un Baltkrievijā par 11%.

Gatavo zāļu pārdošanas apjoms Eiropas Savienības valstīs 2019. gada pirmajā ceturksnī sasniedza 11,9 milj. eiro, kas ir par 1,2 milj. eiro vai 11% vairāk nekā 2018. gada pirmajā ceturksnī.

2019. gada pirmajā ceturksnī aktīvo farmaceitisko vielu pārdošanas apjoms sasniedza 2,6 milj. eiro, kas ir par 0,57 milj. eiro vai 29% vairāk nekā 2018. gada pirmajā ceturksnī. Šajā periodā lielākais Grindeks aktīvo farmaceitisko vielu eksports tika veikts uz ES valstīm, Japānu, Kanādu un ASV. Grindeks pieprasītākās aktīvās farmaceitiskās vielas 2019. gada pirmajā ceturksnī bija deksmedetomidīns, detomidīns un ksilazīns.

AS Grindeks valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis: „Sekmīgi īstenojam Grindeks koncerna tirgus attīstības stratēģiju, un tas pozitīvi atainojas sasniegtajos rezultātos. Salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmo ceturksni, 2019. gada pirmajā ceturksnī gatavo zāļu pārdošanas apjomu Eiropas Savienības valstīs esam palielinājuši par 11% un sasnieguši 11,9 milj. eiro. Eiropas Savienības valstīs aug pieprasījums pēc mūsu injekcijām, kā arī sevišķi vēlos izcelt gastroenteroloģijas medikamenta ursodezoksiholskābes kapsulu pārdošanas apjoma kāpumu.”