Pirmā spēles kārta tiešsaistē pulcēs vairāk nekā 140 komandas no visas Latvijas. Visaktīvāk pieteikumi saņemti no Kurzemes un Vidzemes skolu komandām, īpaši no Siguldas, Liepājas, arī Daugavpils. Turnīra pirmā kārta norisināsies jau 1. martā, kam sekos cīņa pusfinālā, kurā iekļūs 100 komandas, bet finālā, kas notiks 11. martā, startēs 50 erudītākās komandas.

“Priecājamies redzēt, ka par spīti digitālajam nogurumam un emocionālam izsīkumam, ko veicinājušas attālinātās mācības, joprojām ir tik daudz zinātkāru skolēnu un skolotāju, kas gatavi piedalīties vēl vienā tiešsaistes pasākumā. Rīkojot erudīcijas spēli, ceram jauniešus atraktīvā un iesaistošā veidā motivēt sadraudzēties ar ķīmiju. Lai arī jautājumi ir sagatavoti par vispārīgiem un dažādiem mācību tematiem, daļa būs saistīti tieši ar ķīmijas, farmācijas un medicīnas nozari,” norāda AS Grindeks valdes priekšsēdētājs Juris Hmeļņickis.

Erudīcijas konkurss Grindeks Prāta turnīrs notiks pirmo reizi un tā mērķis ir veicināt jauniešos interesi un motivāciju nākotnē apgūt ar ķīmiju, farmāciju vai medicīnas jomu saistītas profesijas, atbildot uz nākotnes darbaspēka trūkumu šajās nozarēs. Vienlaikus turnīra uzvarētāji iegūs arī vērtīgas balvas, kas noderēs gan mācībām, gan izklaidei: planšetes, bezvadu austiņas un portatīvos akumulatorus.
Lai veiksmīgi sagatavotos gan erudīcijas spēlei, gan citiem pārbaudījumiem skolā vai ārpus tās, Grindeks ir sagatavojis trīs ieteikumus, kas palīdzēs trenēt atmiņu, būt možiem un mazināt uztraukumu.

#1 Sadaliet laukumu pa gabaliņiem!
Viens no labākajiem veidiem, kā trenēt atmiņu un atcerēties arī sarežģītu informāciju, ir tās vizualizēšana, kam var noderēt gan pašu veidotas, gan jau gatavas diagrammas, tabulas vai teksts, kurā būtiskākā informācija izcelta ar dažādām krāsām. Bet, ja vēlaties būt īpaši radoši, mācību materiālu var pārvērst arī stāstos, dziesmās vai pat skaitāmpantiņos – pierādīts, ka faktus ir vieglāk atcerēties, veidojot ar tiem asociācijas. Tāpat prātā jāpatur, ka erudīcijas spēlēm, tāpat kā pārbaudījumiem skolā, jāgatavojas laikus, jo ilga, nepārtraukta mācīšanās pēdējā brīdī nebūs efektīva.

#2 Novirziet domas citur!
Savukārt, lai mazinātu uztraukumu pirms turnīra, nebaidieties novirzīt domas citur – īpaši stundu vai divas pirms spēles. Lai iesildītu prātu pirms pārbaudījuma, kopā ar citiem komandas biedriem ieteicams risināt krustvārdu mīklas, sudoku vai uzspēlēt kādu spēli viedtālrunī. Uzmanības novēršana palīdzēs gan mazināt stresu, gan veicinās komandas garu un spēju sadarboties.

#3 Izgulieties!
Nereti jauniešu vidū miegs un tā nepieciešamība netiek pienācīgi novērtēta, tomēr jāatceras, ka tieši optimāls miega ilgums veicina cilvēka koncentrēšanās un darba spējas, labsajūtu un pozitīvi ietekmē dzīves kvalitāti kopumā. Tāpēc pirms turnīra ikvienam dalībniekam ieteicams izgulēties, veltot miegam vismaz septiņas līdz astoņas stundas.