Bruto peļņas rentabilitāte 2015. gadā bija 44,4%, savukārt tīrās peļņas rentabilitāte bija 1,2%. 2015. gadā Koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 70 pasaules valstīm kopumā par 74,4 milj. eiro, kas ir par 8,5 milj. eiro vai par 10,2% mazāk nekā 2014. gadā.

Grindeks gatavo zāļu pārdošanas apjoms 2015. gadā bija 74,9 milj. eiro un ir samazinājies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, par 4,1 milj. eiro vai 5,2%. Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2015. gadā sasniedza 41,5 milj. eiro, kas ir par 19,0 milj. eiro vai 31,4% mazāk nekā 2014. gadā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts Gruzijā par 25% un Turkmenistānā par 37%.

Pateicoties biznesa diversifikācijas stratēģijai un darbības attīstībai jaunos tirgos, pārdošanas apjoms Baltijas un citās valstīs 2015. gadā sasniedza 33,4 milj. eiro, kas ir par 14,9 milj. eiro vai 1,8 reizes vairāk nekā 2014. gadā. Pārdošanas apjoms Nīderlandē, salīdzinot ar 2014. gadu, ir palielinājies 14,1 reizes, Norvēģijā – 3,3 reizes, savukārt Vjetnamā palielinājies 2,2 reizes un Polijā – 1,8 reizes. 2015. gadā Grindeks uzsāka gatavo zāļu formu eksportu uz Franciju, sasniedzot 0,5 milj. eiro pārdošanas apjomu, kā arī uz Kanādu, sasniedzot 0,3 milj. eiro pārdošanas apjomu. 2015. gadā Latvijā pārdošanas apjoms sasniedza 6,6 milj. eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir palielinājies par 1,9 milj. eiro vai par 41,6%.

2015. gadā Grindeks papildināja produktu klāstu un ieviesa UDHS (ursodeoksiholskābe) gatavo zāļu formu (kapsulu), kā arī uzsāka šī produkta ražošanu un eksportu uz divām valstīm – Krieviju un Gruziju. Tādējādi Grindeks ir paplašinājis savu piedāvājumu gastroenterālā trakta un vielmaiņas zāļu terapeitiskajā grupā. Grindeks ir paplašinājis arī uztura bagātinātāju klāstu un ieviesis divus jaunus produktus – jaunākās paaudzes pienskābo un bifidobaktēriju kompleksu Lactobex® Strong un Herbastress® miegam. Abi produkti tiek izplatīti Baltijas valstīs.

2015. gadā aktīvo farmaceitisko vielu pārdošanas apjoms sasniedza 7,2 milj. eiro, kas ir par 1,8 milj. eiro vai 20,3% mazāk nekā 2014. gadā. Galvenie Grindeks aktīvo farmaceitisko vielu eksporta tirgi ir Eiropas Savienības valstis, ASV, Kanāda, Indija un Japāna. Grindeks pieprasītākās aktīvās farmaceitiskās vielas 2015. gadā bija oksitocīns, zopiklons, ftorafūrs, detomidīns un ksilazīns.

AS Grindeks valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis: „Globālā ekonomiskā un politiskā situācija turpina būt mainīga un bieži vien pat grūti prognozējama. Lai konkurētu pasaules farmācijas tirgū, tagad vēl vairāk nekā agrāk ir jāizmanto savas stiprās puses, jāmāk pārorientēties, novērtēt visus apstākļus un pielāgot savu darbību jauniem nosacījumiem. Lai mazinātu biznesa riskus savos tradicionālajos tirgos, šogad apņēmīgi izmantojām savu potenciālu citos tirgos. Šobrīd eksportējam jau uz 70 pasaules valstīm, un 2016. gadā stratēģiski un mērķtiecīgi koncentrēsimies uz darbības attīstību Eiropas Savienībā un Dienvidaustrumāzijas valstīs. Šajos tirgos pārdošanas apjomu plānojam audzēt par 30%. Izstrādē ir jauni produkti, ir uzsākta virkne reģistrācijas procedūru daudzās pasaules valstīs – tas vēl vairāk stiprinās Grindeks pozīcijas.”

Grindeks rezultāti 2015 (473 KB)
Infografika 2015 (418 KB)
Grindeks prezentācija 2015 (2 MB)