Bruto peļņas rentabilitāte 2015. gada deviņos mēnešos bija 44%, savukārt tīrās peļņas rentabilitāte bija 6,1%. 2015. gada deviņos mēnešos Koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 63 pasaules valstīm kopumā par 56,9 milj. eiro, kas ir par 2,8 milj. eiro vai par 4,7% mazāk nekā 2014. gada deviņos mēnešos.

Grindeks gatavo zāļu pārdošanas apjoms 2015. gada deviņos mēnešos bija 56,5 milj. eiro un ir palielinājies, salīdzinot ar iepriekšējā gada deviņiem mēnešiem, par 0,9 milj. eiro vai 1,6%. Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2015. gada deviņos mēnešos sasniedza 32,4 milj. eiro, kas ir par 12,8 milj. eiro vai 28,4% mazāk nekā 2014. gada deviņos mēnešos. Salīdzinot ar iepriekšējā gada deviņiem mēnešiem, ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts – Armēnijā par 20%, Gruzijā par 39%, Kirgizstānā par 16% un Turkmenistānā par 22%.

Pateicoties biznesa diversifikācijas stratēģijai un darbības attīstībai jaunos tirgos, pārdošanas apjoms Baltijas un citās valstīs 2015. gada deviņos mēnešos sasniedza 24,1 milj. eiro, kas ir par 13,7 milj. eiro vai 2,3 reizes vairāk nekā 2014. gada deviņos mēnešos. Pārdošanas apjoms Nīderlandē, salīdzinot ar 2014. gada deviņiem mēnešiem, ir palielinājies 6,5 reizes, Slovākijā – 3 reizes, savukārt Vjetnamā palielinājies par 91%, Portugālē – par 89% un Polijā – par 56%. Pārdošanas apjoms Latvijā šī gada deviņos mēnešos sasniedza 4,7 milj. eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējā gada deviņiem mēnešiem, ir palielinājies par 1,7 milj. eiro vai par 57,1%.

2015. gada deviņos mēnešos Grindeks ir papildinājis produktu klāstu un ieviesis UDHS (ursodeoxycholic acid, ursodeoksiholskābe) gatavo zāļu formu (kapsulu), kā arī uzsācis šī produkta ražošanu un eksportu uz divām valstīm – Krieviju un Gruziju. Tādējādi Grindeks ir paplašinājis savu piedāvājumu gastroenterālā trakta un vielmaiņas zāļu terapeitiskajā grupā. Grindeks ir paplašinājis arī uztura bagātinātāju klāstu un ieviesis divus jaunus produktus – jaunākās paaudzes pienskābo un bifidobaktēriju kompleksu Lactobex® Strong un Herbastress® miegam. Abi produkti tiek izplatīti Baltijas valstīs.

2015. gada deviņos mēnešos aktīvo farmaceitisko vielu pārdošanas apjoms sasniedza 5,8 milj. eiro, kas ir par 1,6 milj. eiro vai 22% mazāk nekā 2014. gada deviņos mēnešos. Galvenie Grindeks aktīvo farmaceitisko vielu eksporta tirgi ir ES valstis, ASV, Kanāda un Japāna. Grindeks pieprasītākās aktīvās farmaceitiskās vielas 2015. gada deviņos mēnešos bija oksitocīns, zopiklons, ftorafūrs, detomidīns un ksilazīns.

AS Grindeks valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis: „Mūsu darbība jaunajos tirgos sekmējas ievērojamos rezultātos, tā apliecinot, ka izvēlētā biznesa diversifikācijas stratēģija ir pareiza. Īpaši iepriecinoši šī gada deviņos mēnešos ir arī uzņēmuma pārdošanas rādītāji Latvijā, kas uzrāda vairāk par 57% kāpumu, salīdzinot ar iepriekšējā gada periodu. Jāatzīst, ka notikumi un situācija mums svarīgajos tirgos – Krievijā un Ukrainā – joprojām spēcīgi ietekmē akciju sabiedrības Grindeks darbības rezultātus, tāpēc, izvēršot savu darbību jaunos tirgos, mēs, izmantojot pieredzi un zināšanas, ne mazāk koncentrēsimies arī uz NVS valstīm.”

Grindeks rezultāti 2015. gada 9 mēnešos

Grindeks rezultāti 2015. gada 9 mēnešos (479 KB)